Så ikke meldingen. Men nå er det på tide å skrive mer detaljert.
Tidlig i november begynte en bøtte å strømme. Så mye at en sølepytt dukket opp under brødmakeren.
Inspeksjon avslørte at oljetetningene var helt utslitte - revet langs kantene.
Studien på Internett viste at det beste alternativet er å erstatte oljetetningene. De som var en til en som slektninger var ikke i Moskva (her er hovedstaden for deg ...) og kostet 350-400 rubler stykket, men det er to av dem. I Moskva var det noen grå til en pris på rundt 300 rubler, men langt fra meg - å gå til den andre enden av byen (minst to timer å drepe).Som et resultat fant jeg nøyaktig de samme (ifølge bildet i det minste) på Krim i 72 r - i det minste noen fordel for meg endelig fra denne tiltredelsen. Som et resultat ble 4 oljetetninger + videresending + postsamling (93 r - 20% !!!!) - koster alt til 560 s. Det samme er billigere enn å kjøpe her, spesielt med tanke på at det ikke er til fots å gå til den andre enden av Moskva, men å betale for transport Utad er det ikke dårlig - ikke silikon (det beste alternativet - men du må fortsatt go), fluorplast (frigjøring av skadelige stoffer ved oppvarming mer enn 300 grader - med en margin).
Umiddelbart vil jeg advare de som ønsker å løpe til en bilforretning og se etter lignende der - materialene som oljetetninger for motorer etc. er laget av, tåler virkelig temperaturer og mer enn 200 grader (gjennomsnitt for en brødmaskin) , men de kan avgi mye av alle slags stygge ting - motoren bryr seg ikke, men vi har dette brødet.
For de som trenger: størrelsen på kjertelen er 8 * 19 * 8 (indre diameter * ytre diameter * høyde) - høyden kan være litt lavere eller høyere, men det må være en ring rundt omkretsen av kjertelen , det er jevne kanter - dette ikke for denne modellen.
Mens oljetetningene gikk, tenkte jeg hvordan jeg skulle fikse alt dette, med tanke på at skufferammen er festet til nagler - det er ikke noe problem å bore, problemet er å finne skruer i rustfritt stål med en kjegle ... ( noen produsenter tenkte på dette og straks laget skruene). Det viste seg at Moulinex har en lignende modell (skuffen er vanligvis en-til-en fra bildet, med samme nagler). Jeg fant den på dette forumet for reparasjon og innså at du kan risikere å installere oljetetningene uten å demontere skuffen helt.
Så selve prosessen.
Fjern forsiktig låseringen nederst på skuffen på skaftet (der krokpoten er med rotasjonsmekanismen) - forsiktig, de kan fly bort eller de kan bøyes). Vi fjerner bena, under dem er kobberskiver (på mine er det tre på hver skaft - jeg anbefaler deg å se etter de samme, siden disse er utslitte og alt henger på skaftet, kan du også i en bilforretning - kobber er ikke polymer). Nå kan akselen trekkes opp (dette er den eneste måten - under oljetetningen er det en annen holdering, og under den er det en tynn skive laget av hvitt materiale: også fluorplast?). Men før vi fjerner sjakten, tar vi ut de gamle oljetetningene uten å bry oss om tilstanden deres (de har overlevd deres) - det viktigste er ikke å skade sjaktene og selve bøtta. Så snart restene av oljetetningen er fjernet, kan du trygt fjerne sjakten.
Nå må vi fjerne alt. Vi fjerner den hvite ringen, holderingen i midten kan være alene. Jeg renset stedene for oljetetningene med et tykt serviett, bare fylte det i en nisje og roterte det med fingeren, du kan ta stoffet. Trekk gjennom skafthylsene ved å rotere en fille eller serviett. Noen ganger anbefales det å rengjøre sjaktene med fint sandpapir, men jeg risikerte det ikke: alt passer fritt der uansett - hvorfor gjøre skaftet enda mindre ... Jeg renset det bare med en fuktig svamp for oppvask (vaskemiddel også dryppet) og tørket den av med en klut. Kobberskiver og låseringer ble også tørket av med svamp og klut.
Vi ser på hvordan akselhylsen står - den skal bare stikke litt ut (mindre enn 1 mm) inn i stappboksen nisje, hvis den er mer, prøver vi å kjøre den ned gjennom endehodet (diameter som hylsen): forsiktig! , for ikke å bryte rammen eller bøye skuffen. Hvis det er mye fremspring, vil det være vanskelig å sette inn oljetetningen (dette er personlig opplevelse - på bøtta mi var det slik en gang: en bøssing stakk mer ut, den andre mindre).
Nå er neste trinn montering. Vi satte den hvite skiven tilbake på skaftet. Deretter trenger du kobberfolie - jeg skriver hvor du kan få den nedenfor. Det er nødvendig for å kompensere for slitasjen på bøssingen (du kan også bestille en ny bøssing, men de er en slags kobber-grafitt, og de pårørende ligner på stål - sterkere, mindre slitasje). Klipp av et stykke, prøv det slik at det vikler skaftet i en sving, lengden er litt lengre enn skaftet. Vi skruer den på den delen av skaftet som er satt inn i hylsen og krøller den rundt skaftet nedenfra - det er lettere å sette den inn i hylsen, sett den forsiktig inn for ikke å stoppe den, og nå har vi allerede en kobberhylse i hovedhylsen - kompensasjon for slitasje og bedre glidning. I mitt tilfelle dingler sjaktene litt, men foreløpig stoppet jeg ved dette alternativet - likevel er det nødvendig med et termisk gap, og det er vanskeligere å sette inn et par svinger av folien jevnt, uten å bryte.
Lagt ut onsdag 30. november 2016 11:41
Fortsettelse.
Det vanskeligste er å sette inn oljetetningene uten å fjerne bunnen av skuffen ...
Vi trenger et stikkontakthode litt mindre enn kjertelens diameter, det er bedre å sette en som ikke en skralle, men et vanlig håndtak (som en skrutrekker) - det vil si 1/4 (liten firkant).
Vi smører kantene på bøtta rundt stedene for oljetetningene med solsikkeolje (litt med en vattpinne). Vi setter oljetetningen på akselen. Og nå prøver vi å skyve minst en kant av den inn i en nisje (det er veldig vanskelig med fingrene, selv for meg - jeg er ikke liten, den andre kunne bare ved hjelp av stikkontakten). Så, litt etter litt med urviseren (eller mot urviseren - det gjør ikke noe) presser vi kjertelkanten under kanten av bøtta inn i nisje, du kan hjelpe litt med en liten flat skrutrekker, men forsiktig for ikke å gå i stykker. Så snart oljetetningen er på plass, ser vi på hva den ville stå i midten av nisje, hvis den gikk til siden (vanligvis til siden som først ble satt inn), så presser vi skaftet litt i motsatt retning retning, kan du prøve å rotere selve oljetetningen - til slutt skal den stå langs akselakselen.
Nå setter vi på kobberskiver fra siden av rammen (før det dyttet jeg litt spray kobberfett på skaftet (driftstemperaturen er etter min mening opptil 1000 grader), slik at alt skulle komme inn i hylsen). Deretter festes foten med de buede delene oppover, mot skuffen. Vi setter på holderingen. Se hva som skjedde - hvis alt dingler, se hvor mye du skal legge til (jeg forberedte ikke kobberskiver, så jeg tok bare noen ledninger fra en strandet kobberkabel og laget en ring av dem, og la dem deretter mellom to kobberskiver - slurry, men allikevel. Hvis ringen er forberedt på forhånd, er den bare så tykk, så er den god, hvis ikke, så sliper vi overflødig på grovt sandpapir eller en fil. Men husk at her trengs litt frihet - ikke å sette For å gjøre det lettere å ta på den kontroversielle ringen, er sjakten inne i bøtta bedre enn å støtte den opp (en stang, et stykke brett), ellers prøver den å synke inni.
Alt. Bøtta er klar!
Lagt til onsdag 30. november 2016 11:52
Siden vannet strømmet ned, bestemte jeg meg for å demontere brødprodusenten for å rengjøre og smøre tannhjulene.
Forsinket demonteringsrapport.
Vi setter den opp ned. Vi skrur skruene rundt omkretsen (oppmerksomhet: en skrue er ikke den samme som de andre, den er kortere og større i diameter - den er plassert helt til høyre (hvis brødmaskinen vender mot deg).
Nå setter vi den i normal posisjon. Vi åpner lokket. Vi skrur ut skruen som holder foten på varmeelementet fra siden av lokselhengslet (ellers er det ikke praktisk å krype til alle skruene rundt skuffenisje). Skru deretter ut 2 skruer på hver side, og flytt varmeelementet slik at det ikke forstyrrer at skrutrekkeren kommer inn i skruesporet (forsiktig!). Du trenger ikke å vri noe annet på veggene! Disse skruene holder på delene og forstyrrer ikke demontering.
Alt. Alle festene skrus ut. Løft kroppen på brødmaskinen forsiktig og vipp den gradvis mot høyre - du bør ha mye plass til å sette det hele. Vi sørger for at ledningene ikke bryter brettet på sengen.
Nå skrur vi enten noen skruer rundt sengens omkrets for å fjerne plastbunnen og få tilgang til tannhjulene og beltet.
Eller vi skrur ut de tre skruene på skuffens nisjedeksel for å fjerne motordekselet med selve motoren.
Planer: Når skuffen må repareres, kjøp fremdeles M5-skruer (ca. 1,5 cm lange) med et konisk hode, og foringene kan erstattes med et nålelager, og det er mulig å male nye sjakter.
Jeg håper rapporten vil være nyttig
"Merk til vertinne": som jeg forsto, studerte alt før reparasjon, det er ekstremt uønsket å vaske bøtta, bare for å fortynne overflødig korrosjon (vi vasket bare 6 ganger i løpet av alle 4 årene), det er heller ikke verdt å lage syltetøy, etc. også - hvis oljetetningen og akselen er utslitt, vil sirupen komme inn i spalten og enten stoppe akselen eller øke slitasjen etter herding.
Lagt til onsdag 30. november 2016 12:23
Nå hvor du kan få kobberfolien.
Merk følgende! Dette gjøres på egen risiko og risiko!
Bedre å ha vernebriller og gummitette hansker klare (jeg brukte ikke dette - men ikke si at jeg ikke advarte deg!)
Alt gjøres best på badet eller i verkstedet.
Vi trenger et vanlig, flatt batteri fra et fotokamera, en telefon, etc. (alt det samme, forurenser bare miljøet hvis det har tjent sitt formål).
Vi åpner plastdekselet - det er det samme, det er bare et skall, inne i en stålbeholder.
Vi husker hvor terminalene var. Etter å ha gått tilbake fra kanten med terminaler mindre enn en millimeter, kuttet vi beholderen rundt omkretsen med en meisel. Fjern dekselet der terminalene var. Hvis batteriet ikke er veldig oppblåst, tar du ut kontaktene ved å trekke i kontaktene. Hvis den er oppblåst og de ikke kommer noen vei, kutter vi beholderen lenger langs et av hjørnene (forsiktig! Vi gjennomborer ikke innsiden!)
Vi fjerner innsiden, river av et stykke festetape og slapper av - vi har tre bånd: kobber, aluminium og isolasjon. Vask kobber under rennende vann (kanskje er ikke skremmende).
Nå har vi kobberfolie for håndverk.
Resten blir enten ført til avhendingsstedet, eller så gjemmer vi oss i et bortgjemt hjørne (plutselig vil det komme godt med).
Det viktigste er ikke å gjennombore beholderen - selv i et fullstendig utladet batteri kan det oppstå kortslutning og det vil være et minimum av røyk, maksimalt brann
P.S. Bloggere og andre tekstforfattere som stjeler rapporter på sine sider - slik at du har det billigste butikkbrødet hele livet!